BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

15 Februari 2011

Kempen Cegah Demam Denggi dan Kesedaran Keselamatan

13/2/2011 Ahad, Biro Kesihatan bersama Biro Keselamatan JKP MPSJ Zon 13 telah melancarkan satu program yang bertajuk Kempen Cegah Demam Denggi dan Kesedaran Keselamatan. Program bermula pada jam 10.00 pagi dan berakhir jam 12.30 tengah hari. Kempen dihadiri oleh seramai 15 orang Jawatankuasa JKP dan Jawatankuasa Biro, 6 orang dari Jabatan Kesihatan MPSJ.

Program diketuai oleh Encik Mior Bin Ismail Pengerusi Biro Kesihatan JKP Zon 13 dan Timbalannya Encik Zamry Bin Padillah.

Pengisian program mengedarkan risalah dari rumah kerumah, semburan ubat pemusnah jentik-jentik didalam longkang-longkang.

Pengedaran risalah serta penerangan diberikan kepada penduduk untuk mencegah dari demam denggi. Penduduk juga dinasihatkan supaya meluangkan masa 10 minit setiap minggu untuk memeriksa dan memastikan tiada tempat pembiakan dirumah masing-masing.

Dalam masa yang sama risalah Kesedaran Keselamatan juga diedarkan. Sebanyak 500 pcs risalah Cegah Demam Denggi dan 500 pcs risalah kesedaran keselamatan berjaya disampaikan kepada penduduk.

Program ini bertujuan untuk mencegah demam denggi dan mengurangkan kes-kes jenayah dikawasan tersebut. Melalui program ini juga boleh mengeratkan hubungan masyarakat dengan MPSJ dan JKP Zon 13.






Sekian.
Nariman/laporan/2/feb/2011

















0 ulasan: